Vzdělávání

DISTANČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ

PRACOVNÍ LISTY:

Pro děti, které nenavštěvují MŠ a zůstávají na distanční výuce.

jednorozec

obrazce – obtahování teček – předškoláci, 2.

slova

tečkování – obtahování

spojovačka-potrava-zvířátka v lese_20210423_0001

stíny-zvířátka v lese_20210423_0001

kde bydlím-zvířátka v lese_20210423_0001

stopy-počítání-zvířátka v lese_20210423_0001

 


Nové a další úkoly, nápady, písničky a básničky budu přidávat pod tento úvodní text!

V aktualitách jsem uváděla, že úkoly jsou dobrovolné. Nicméně bych požádala rodiče předškoláků – ti plní v tomto roce povinné předškolní vzdělávání, aby splnili úkoly z pracovních listů, kde budou vykřičníky. Zařadím je dětem do portfolií. Pokud budete mít problém s vytisknutím, tak mě prosím kontaktujte na email: katerina.dolezelova@seznam.cz a domluvíme se, že byste si je přišli vyzvednout do školky.

Obecně pro všechny: žádáme rodiče, aby při jakékoliv příležitosti trénovali s dětmi pravolevou orientaci – hlavně předškoláci. Dále trénujte zavazování tkaniček 😉 budeme děti zkoušet. Doleňáci budou trénovat barvy – stále spoustu dětí barvy nezná. Můžete trénovat zavazování jednoduchého uzlu, který předchází zavazování tkaničky 🙂 Těšíme se, že se nám děti pochlubí! Trénujte geometrické tvary.

Přichází jaro a příroda se opět probouzí – pozorujte, které kytičky se objeví jako první a když nakreslíte nebo vyrobíte k tomuto tématu nějaký obrázek či výrobek, tak ho dáme ve školce na výstavu a určitě nám první dny po otevření zpříjemní a zútulní šatnu nebo třídu! Spoustu inspirace najdete např. na pinterestu.


ÚKOL PRO VŠECHNY DĚTI NA CELOU DOBU UZAVŘENÍ MŠ:

otevřete si tento odkaz prosím, kde jsou od paní učitelky Kačky Z. připravené pokyny 🙂 :

pěstování


ZÁBAVNÝ ÚKOL PRO VŠECHNY!!! – PROBOUZÍME JARO VE ŠKOLCE

Paní učitelka Kačka Z. vám připravila moc hezkou a zábavnou výtvarnou činnost, která je i se zajímavou odměnu. Čtěte prosím níže: (Jestli se rozhodnete úkol splnit a půjdete si vyzvednout odměnu, tak vás moc prosíme, abyste se nezdržovali na zahradě školky. Pouze si vyzvedněte odměnu a co nejdříve opusťte areál. Přísný zákaz na houpačky a jiné prolízačky. Moc děkujeme za pochopení a dodržování!)

Milé děti a rodiče, odměny za namalované obrázky jsou zpět v domečku na dolní zahradě. Prosím choďte si pro ně brankou na dolní zahradě. Děkujeme!

Jarní tvoření

Jarní tvoření


Jarní „desková“ hra

jarní hra


 Paní učitelka Káťa Z. pro vás připravila další zajímavý námět pro trávení volného času! Je pro vás připravena velikonoční procházka u přehrady, kde na vás čeká 5 úkolů, jak pro děti tak pro rodiče 😉

 


Milé děti,

paní učitelka Dana připravila zajímavé materiály, vyrábění, pečení a básničky k Velikonocům.

 

Velikonoce, tradice

 

recept na beránka

 

Prosím pročtěte si to, určitě se k tomu vrátíme po otevření MŠ.


Pracovní listy pro předškoláky:

(pracovní listy, kde jsou vykřičníky, budu vypracované vybírat od předškoláků po znovuotevření MŠ)

  1. dokreslit houbu – předškoláci !!!

jeden obrázek z řady je jiný 1 – předškoláci

2. Jarní počítání !!!

3. hledej, co do řádku nepatří !!!

příroda, jaro, básnička – předškoláci

4. vybarvování geomet.tvarů !!!

5. dokreslit domeček – předškoláci !!!

Jarní cesta – pro šikulky

6. 10 rozdílů !!!

7. jeden obrázek z řady je jiný 2 – předškoláci !!!

8. hmyzíci !!! děti mají za úkol spočítat různé druhy hmyzu – počet znázorní puntíky

obrazce – obtahování teček – předškoláci, 1.

9. obrázky jsou stejné nebo různé !!! – moc se omlouvám, zapomněla jsem dát vykřičníky

Tento týden se zaměřím na jarní kytičky a mláďátka, tak si prosím na toto téma povídejte, pozorujte přírodu 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=cBtymkUSiPs

zvířátka a mláďátka

10. zvířátka a jejich pochoutky !!!

sudoku – pro šikulky

11.jarní kytičky !!!

12. pohádka o Budulínkovi – obrázky  a Pohádka o Budulínkovi – text !!! –  tento úkol nebudu vybírat, ale poprosím vás, abyste si oba listy vytiskli (děti si můžou pohádku vybarvit). Jednotlivé obrázky rozstříhat a pohádku si vyprávět a správně poskládat obrázky. Děti by měly zvládnout vyprávět děj. Máte i přiložený text, tak klidně dětem můžete přečíst před spaním a další den se k pohádce vrátit. Cílem tohoto úkolu je, aby ji děti uměly samy vyprávět a správně seřadit obrázky podle děje. Omlouvám se za špatně naskenovaný text, už jsem to takhle dostala, ale věřím, že si s tím poradíte 😉

ptáčci – zrakové vnímání

14. čáp – písmenko B !!!u tohoto pracovního listu děti vybarví obrázek začínající na písmeno B, nakonec spočítají kolik obrázků vybarvily a znázorní číslicí nebo puntíky

květiny – spojovačka

15. jarní květiny – sněženka, konvalinka !!!

počty – pokojíček – šikulky

16.váza na zrakové vnímání !!!

poznej stejné vejce – vybarvi si bílá vajíčka

17. vajicko bludiste !!!

kobereček pro kočičku

18. čtverečkovaná !!! – vyber si jeden obrázek a překresli ho

19. co do řádku nepatří – předškoláci !!!

 

 

 

 


NOVÉ!!! – GRAFOMOTORIKA

vrabčáci – grafo

bubliny – grafo

šnečci ulita – grafo

hrad – tvary – grafo – pro šikulky

zajic

zajic a mrkev

svět vzhuru nohama


Pracovní listy pro menší děti:

(děti můžou zkoušet pracovní listy i pro předškoláky)

vlnovky – grafo, menší děti

záchranné složky prac.list

co tam nepatří

Semafor

bludiště

video k tématu: Mláďátka

https://www.youtube.com/watch?v=cBtymkUSiPs

zvířátka a stíny

zvířátka a mláďátka

pohádka o Budulínkovi – obrázky a Pohádka o Budulínkovi – textpřečtěte pohádku dětem, povyprávějte si o ní, rozstříhejte dějové obrázky a zkuste společně s dětmi pohádku opět poskládat.

páry bot

poznej stejné vejce

co do řádku nepatří – menší děti

Noemova archa - menší děti


Zpívání:

Písnička:

písnička Na políčku v jetelíčku – Čmelda, Brumda

https://www.youtube.com/watch?v=46sNv3h0PIg

 

písnička Uvíjíme věnečeku této písničky můžete trénovat názvy kytiček

https://www.youtube.com/watch?v=5_xoa53u0SY

 

písnička Tam kde svítí světlušky

https://www.youtube.com/watch?v=wcYeRT19Z7E

 

písnička Mláďata

 

písnička 5 minut v Africe

https://www.youtube.com/watch?v=h_MITLT_owE

 

písnička Krávy, krávy – velmi oblíbená písnička u dětí 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=ECVThiZaWJU

 

Červená Karkulka, Uhlíř a Svěrák – oblíbená jak u dětí, tak u nás 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=ZA5wJzkzXUg&list=RDEM_U_Gqg7nhWp5Q3GqNOMQhA&index=22

 

písnička Zajíček


Tancování, cvičení:

Předškoláci znají tuto písničku na pravolevou orintaci. Určitě si ji můžou zazpívat a zacvičit i Doleňáci. Děti písnička moc bavila. Doporučím dát na pravou ruku gumičku do vlasů nebo vyhrnout rukáv a dbát na správné zvedání rukou na pokyny v písničce 😉

Míša Růžičková – Ouky kouky:

https://www.youtube.com/watch?v=I_u7FXeL3ys

Moc hezké od Míši Růžičkové jsou i tyto (jsem si jistá, že se dětem budou líbit):

Popeláři:   https://www.youtube.com/watch?v=rjLDFNpU7uA

Sanitka:    https://www.youtube.com/watch?v=IklJxRN5px8

 

Cvičení na rozvoj hemisfér – zkřížené laterality: (předškoláci znají, děláme to ve školce)

https://www.youtube.com/watch?v=cn70Ku8tSEs

 

 

Pro holčičky a klidně i maminky jedna píšnička na tancovačku 🙂  doporučuji víckrát opakovat a zvládnou všichni 😉

https://www.youtube.com/watch?v=1ET4GBAbTZ0


Náměty pro výtvarku:

Tady vám budu dávat náměty pro tvoření, které bychom nejspíš dělali společně ve školce. Cokoliv uděláte na výzdobu domů nebo do školky, bude jedině dobře. U předškoláků poprosím, aby po otevření přinesli ukázat nějaké výrobky ( za každý týden jeden – tzn.pokud budeme zavření 3 týdny, tak 3 výrobky) můžete si vybrat něco z této nabídky, ale určitě můžete najít nebo vymyslet cokoliv svého. Předškoláci by měli trénovat stříhání nůžkami a dbát na správný úchop tužky(štětce)!!! a menší děti trénují vytrhávání z papíru (např. můžete nakreslit dětem na čtvrtku kytičku a oni ji „vybarví“ malými útržky z papíru. U malých dětí doporučím krepák a u větších už klasický barevný papír.

Zde jsou odkazy na inspiraci z pinterestu:

https://pin.it/7jjy0PZ

https://pin.it/6ZkJ876

Paní učitelka Káťa Z. má pro vás jednoduché origami:

tulipán

výtvarka - sněženky

 

Budu sem postupně přidávat další inspiraci.


Básničky:

Jaro

Bumtarata na vrata,

máme čtyry koťata.

Jedno černé, druhé bílé,

třetí žluté, rozpustilé.

A to čtvrté strakaté,

po mamince okaté.

 

Jarní říkadlo

Zimo, zimo, táhni pryč
nebo na tě vezmu bič!
Odtáhnu tě za pačesy
za ty hory,
za ty lesy,
až se vrátím nazpátek,
svleču zimní kabátek.

 

 

 

Koukejte prosím průběžně na web, budu dávat každý den nové materiály.

 

Kdybyste měli dotaz, chtěli se pochlubit obrázky, výrobky či fotkami, jak trávíte čas, když nejsme společně ve školce, můžete mi to poslat na email. Ráda bych pak udělala třeba nástěnku z fotek, kde bychom si s dětmi popovídali, jak trávily čas – pokud mi dáte samozřejmě souhlas k vytištění, bylo by to pouze ve školce/ve třídách.

 

Počásí je zatím krásné, tak věřím, že se vyvětráte a proběhnete v přírodě či v lese, kde je také spoustu věcí na pozorování a trénování 🙂

 

Mějte se krásně a přeji za všechny paní učitelky hezké dny! Kačka D.

 


Milí rodiče, milé děti,

 

ráda bych vám ulehčila dlouhé dny doma, kdy nechodíte do školky, protože jste třeba nemocní nebo máte sourozence na domácím učení nebo snižujete riziko nákazy nebo i jen tak 🙂 . Třeba zrovna přijde den, kdy nebudete moct jít ven, tak vám sem vkládám nějaké pracovní listy, které procvičí hlavičky, znalosti a pozornost. Dbejte prosím na správný úchop tužky. Dětem jen sdělte zadání a nechte je pracovat zcela samostatně. Pokud si nebudou vědět rady, tak dávejte postupně jednoduché nápovědy, aby byly nucené pracovat co nejvíce samostatně.

 

Přeji krásné dny a snad brzy na viděnou! Moc se na vás těším! Vaše paní učitelka Kačka D.

 

Pracovní listy od spec.pedagog. Mgr.Aleny Vlkové:

dokreslení draka

pravolevá orientace

před, nad, pod, za

rozdíly

test 1.str.

test 2.str.

trénink pravá, levá, první, druhý, poslední, sluch.diktát

 

Informace pro rodiče

zrakové vnímání pro školní vyzrálost – co by děti měly v předšk.věku zvládnout

pro rodiče hyperaktivních dětí

 

Pracovní listy pro děti 3-4 roky:

deštník

dvojce

Které věci tam nepatří

stromeřek

šnek

 

Pracovní listy 5-6let:

grafomotorika deštníky

grafomotorika šnek

najdi rozdíly a vybarvi

prostorová orientace

prostorová orientace-nákup

sněhuláci

 

 

 

 

 

 


FILOZOFIE ŠKOLY

 

ZAJISTIT DĚTEM

  • bezpečné a chápající prostředí
  • dostatek volného pohybu
  • prostoru ke spontánní hře
  • zdravou výživu
  • optimální řád během dne s mnohotvárnou činností směřující k všestrannému rozvoji osobnosti dítěte ve všech oblastech

VYTVOŘIT

  • podnětné, bezpečné, pohodové prostředí esteticky vkusné a dobře vybavené, kde se budou děti cítit dobře

RESPEKTOVAT

  • přirozené lidské potřeby jednotlivce ve společnosti

 


 

VZDĚLÁVACÍ OBSAH

 

ZÁŘÍVÍTÁME TĚ VE ŠKOLCE

  • Kdo přišel do školky, kdo jsou moji kamarádi ?
  • Pomáháme dětem orientovat se v novém prostředí, navazovat kontakty s kamarády.
  • Jak to bylo pohádko ?
  • Usnadňujeme dětem příchod do nového prostředí, rozvíjet komunikativní dovednosti, postupně se zklidňovat a soustředit se.
  • To jsou prsty, to jsou dlaně, voda s mýdlem patří na ně.
  • Seznamujeme děti s hygienickými a sebeobslužnými činnostmi.

ŘÍJENPODZIMNÍ BAREVNÁ KRÁSA

  • V lese, na zahradě, na poli.
  • Osvojujeme si základní poznatky o ovoci, zelenině a dalších plodech.
  • Barevná paleta podzimu.
  • Učíme se vnímat proměny v přírodě, krásu barevného lesa, znát barvy.
  • Kde najdu domeček na zimu?
  • Rozvíjíme pocit sounáležitosti s přírodou, upevňujeme citové vztahy ke všem živým tvorům.

LISTOPADPADÁ LISTÍ, PADÁ VŠUDE, JE HO PLNÁ ZAHRADA

  • V lese je krásně !
  • Učíme se znát několik nejznámějších stromů – rozdíl listnatý x jehličnatý a jejich plody.
  • Prší, prší, celý les, ve vodě se topí dnes!
  • Seznamujeme se  s rozdíly v počasí v souvislosti s ročními obdobími.
  • Není to príma, když trápí nás rýma!
  • Pomáháme dětem vytvářet zdravé postoje a návyky, osvojovat si poznatky o těle a péčí o něj.

PROSINEC BRZY BUDOU VÁNOCE!

  • Mik, Miku,Mikuláš, přišel s čertem na koláč.
  • Seznamujeme děti se zvyky v předvánočním období, využíváme předvánoční atmosféru k vytváření kladného cítění a rozvoji vztahů v rodině.
  • Zima je, zima je, každý se raduje.
  • Rozvíjíme pohybové dovednosti při zimním sportování, prohlubujeme poznatky o zdraví, učíme se ho chránit a předcházet úrazům.
  • Vánoce, vánoce, přicházejí!
  • Rozvíjíme  tvůrčí, estetické a hudební dovednosti při výrobě dárků a výzdobě školy.

LEDEN VŠUDE DOBŘE, DOMA NEJLÍP!

  • U nás doma.
  • Vytváříme prosociální postoje, upevňujeme citové vztahy, učíme se znát, kdo patří do rodiny.
  • Moje město.
  • Vytváříme si vztah k místu a prostředí, kde žijeme, učíme se znát nejznámější místa.
  • Když jsem chodil po světě.
  • Rozvíjíme pocit sounáležitosti s ostatními lidmi, přírodou a civilizací kolem nás.

ÚNORKAM CHODÍ MÁMA S TÁTOU DO PRÁCE?

  • Čím budu?
  • Uvědomujeme  si význam lidské práce, vytváříme si  povědomí o morálních hodnotách, vedeme děti k pochopení, že lidé svou činností vytváří hodnoty, ale mohou i škodit.
  • Co nakoupíme, uděláme, vyrobíme?
  • Učíme se znát základní materiály, z nichž jsou vyrobeny předměty okolo nás.
  • Stavíme dům.
  • Učíme se poznávat základní geometrické tvary, sestavovat a porovnávat obrazce, znát základní Pojmy / nad, pod, vpravo, vlevo…/, logicky přemýšlet.

BŘEZENJARO SE VRACÍ!

  • Co všechno musí probudit jaro?
  • Uvědomujeme si střídání ročních období, členění na 12 měsíců, poznáváme jejich názvy, jak jdou po sobě, dny v týdnu.
  • Jarní úklid.
  • Pozorujeme změny v přírodě, přílet ptáků, první květiny.
  • Svátky jara.
  • Seznamujeme se s tradicemi velikonoc.

DUBENMÁME RÁDI ZVÍŘATA!

  • Když jsem já sloužil
  • Učíme se znát nejznámější zvířata a jejich mláďata, vědět, jak se o ně pečuje, kde bydlí.
  • Dneska jdeme do ZOO!
  • Poznáváme některá exotická zvířata, učíme se, odkud pocházejí.
  • Kdo žije v lese?
  • Poznáváme a pojmenováváme zvířata žijící v našich lesích.

KVĚTENVŠE KOLEM KVETE, LEZE, SKÁČE, LÉTÁ!

  • Nejkrásnější kytka pro maminku.
  • Poznáváme nejznámější druhy květin a keřů kvetoucích v tomto období. Spojujeme se svátkem matek.
  • Ptáčku, jak zpíváš?
  • Učíme se poznávat některé druhy ptactva, život, hnízdění, hlavní znaky.
  • Ze života hmyzu.
  • Pozorujeme a porovnáváme některé druhy hmyzu. Škodliví x užiteční.

ČERVENA JE TU LÉTO!

  • Děti mají svátek.
  • Připravujeme pro děti dny plné her, zábavy, karneval v maskách.
  • Co se může stát?
  • Učíme děti jak se zachovat v nezvyklých situacích – na výletech, při koupání. Učíme se jak se chránit a na koho se obrátit.
  • Šťastnou cestu!
  • Prohlubujeme poznatky o naší zemi, světě, dopravních prostředcích.